Er det noen form for spamfilter på i18n-xx? For de som ikke har sett slikt før: Dette er variant av pengevask-svindelen fra Nigeria.
On Sun, 29 Sep 2002, DR. PETER OKEZE. wrote:
ATTN:PRESIDENT/CEO.
REQUEST FOR CONFIDENTIAL BUSINESS RELATIONSHIP
First of all, I sincerely pray and hope that this invitation meets you in good condition.
Through business inquiries from my local chambers of commerce and industry, you were revealed as being quite astute in private enterpreneurship. Records show your ability to handle a financial transaction of considerable amount, which has formed the bedrock of my present business preposition for a partnership with you. In unfolding this proposal, I want to count on you, as a respected executive to handle this transaction with sincerity, trust and confidentiality.
Skryt, skryt. Nå skal man føle seg smigret ...
I am a member of the Federal Government Contract Review Committee vested with the responsibility to appraise contract claims and makes recommendation to the Government. In 1997, a contract was awarded by the now defunct Military Regime to a foreign firm for the Construction of Heavy Duty Drilling Pipelines Network for the Port Harcourt and Warri Refineries and Petro-Companies, which are subsidiaries of the Nigerian National Petroleum Corporation.
Nigeria-svindel. Den tredje største industrien i det landet. Trist!
søn, 2002-09-29 kl. 13:36 skrev Herman Robak:
Er det noen form for spamfilter på i18n-xx? For de som ikke har sett slikt før: Dette er variant av pengevask-svindelen fra Nigeria.
Dessverre gjengir du ingen meldingsvisning/headere i melet ditt - altså er det umulig å se hvordan og hvorfra du fikk inn spammet.
Jeg har Spamassassin 2.50 på Linux-bærbaren min, som i kombinasjon med smtp tjeneren min (også på bærbaren) kutter ut så godt som 99% av alt spammet som folk sender, også spam fra i18n-no@lister.ping.uio.no; derfor gikk jeg dessverre glipp av akkurat dette nigerianske. Kan ikke du selv også installere en eller annen form for anti-spam mjukvare?
Best og fortsatt god søndag,
Tonni
On 29 Sep 2002, Tony Earnshaw wrote:
søn, 2002-09-29 kl. 13:36 skrev Herman Robak:
Er det noen form for spamfilter på i18n-xx? For de som ikke har sett slikt før: Dette er variant av pengevask-svindelen fra Nigeria.
Dessverre gjengir du ingen meldingsvisning/headere i melet ditt - altså er det umulig å se hvordan og hvorfra du fikk inn spammet.
Spammen gikk via i18n-no@lister.ping.uio.no, så den finnes nok i listearkivet. :-)
Jeg har Spamassassin 2.50 på Linux-bærbaren min, som i kombinasjon med smtp tjeneren min (også på bærbaren) kutter ut så godt som 99% av alt spammet som folk sender, også spam fra i18n-no@lister.ping.uio.no; derfor gikk jeg dessverre glipp av akkurat dette nigerianske. Kan ikke du selv også installere en eller annen form for anti-spam mjukvare?
Jeg leser fortsatt mail på maskiner jeg ikke er administrator for. Procmail er alt jeg har til rådighet for filtrering.
Det hadde vært mer hensiktsmessig med noe filtrering på i18n-xx, siden det ville komme alle tilgode (du ville spare _litt_ linjekapasitet og tid).
Er ikke noen av epostlistene modererte, forresten?
søn, 2002-09-29 kl. 18:19 skrev Herman Robak:
Jeg leser fortsatt mail på maskiner jeg ikke er administrator for. Procmail er alt jeg har til rådighet for filtrering.
Procmail duger òg i nødstilfelle, har jeg lest, for dem som ikke kan ty til noe bedre.
Forresten er jeg ikke underlagt sprakradets bestemmelser, i og med at innvonere i Nederlandfritt må velge sine egne norske rettskrivningsregler (verre er det med nederlandske regler), slikt at det heter:
Ett mel, melet (du skriver antakeligvis e-post); Ett spam, spammet (skal *ikke* personliggjøres); En mjukvare, mjukvaren (du skriver antakeligvis programvare eller noe slikt).
Fortsat god søndag og best,
Tonni
On Sun, 29 Sep 2002, Herman Robak wrote:
Er det noen form for spamfilter på i18n-xx? For de som ikke har sett slikt før: Dette er variant av pengevask-svindelen fra Nigeria.
Den unnslapp ikke mitt lokale filter, Spambouncer - men filtrering løser ikke spamproblemet, det må blokkeres på mailserveren. Bruk SPEWS e.l. så må man heller godta at noen uskyldige også kan risikere å bli blokert. Disse må få vite at den skyldige er ISP-en deres - så kan adressene deres hvitlistes hvis de ikke kan bytte ISP. Fins det en norsk ISP som bruker spamblokkering så bytter jeg på dagen!
(Unnskyld - det rørte et ømt punkt her ... )
Bjørn