[Axel Bojer]
Vi har på stavekontrollmøtene snakket litt luftig om å samle tjenestene på ett sted. Hvilket av alle stedene har vi mest kontroll over slik at det er enklest å gjøre endringer? Hva med svn på no.speling.org?
URL:http://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/ tilbyr ganske mye, og jeg mistenker at vi klarer oss fint med det som tilbys der.
Et alternativ vi bare snakket løst om var å ha en egen maskin der vi samler absolutt alt som har med stavekontroll å gjøre altså alle nettstedene vi nå har[1], en maskin vi selv har full kontroll over, det vil si root-tilgang og gjerne også fysisk tilgang. Vet ikke om det er mulighet til det.
Personlig tror jeg stavekontrollprosjektet ikke er tjent med å bruke tid og krefter på en egen maskin og systemvedlikehold, med mindre det er noe vi ikke får gjort på f.eks. alioth. Har ikke sett tegn til at vi har behov som tilsier dette.
Vi rekker så vidt å gjøre det som skal gjøres med selve stavekontrollen, og vedlikehold av datamaskiner vil spise av den tiden som kunne vært brukt på innholdet i stavekontrollen.
alioth støtter så vidt jeg vet php og kan tilby SQL-database. Er det mer vi trenger til synonymsystemet?
Det kan kanskje forenkle administrasjonen )og rekrutteringen) om alle disse blir tilgjengelige fra et og samme sted. (Symbolske lenker, pekere og annet kan og bør nok da brukes for å ikke miste kontakten med de nettstedene vi har).
Mistenker at vi vil måtte bruke mer tid på administrasjon ved å forsøke å vedlikeholde egen maskin.
Vennlig hilsen,