On 12 Nov 2001, Petter Reinholdtsen wrote:
msgid "LISa daemon" -msgstr "LISa-daemon" +msgstr "LISa-tjeneren"
En daemon er vel ingen tjener.
Noen av daemonene er jo ganske typiske tjenere, da? Printer-demonen er en typisk demon: Du legger fra deg en fil, og så kommer demonen ubedt og rasker den med seg.
Mens en tjener typisk svarer på en forbindelse, en socket, som kontakter den over nettet (eller lokalt på maskinen). Og deretter går den kanskje inn i håndhilsen og samtale.
Historisk så finnes det kanskje ikke noe sånt skille, men de bildene jeg danner meg for mitt indre øye er omtrent som beskrevet ovenfor.