[Gisle Hannemyr]
CC NC *er* en vanskelig lisens å forholde seg til og det er alltid lurt å spørre forfatteren. Men Lessig er en travel mann og det kan hende det tar tid før han svarer:
I mellomtiden kan du kikke på veiledningen angående NC på CC Norges nettsider: http://creativecommons.no/node/11
Takk for tipset. Jeg har diskutert det med forfatteren da jeg gikk igang for tre år siden, og han sa da at han skulle svare raskt når jeg hadde mer konkret opplegg klart, så jeg regner med at det går i orden om ikke lenge.
Reserveløsningen er å droppe distribusjon via bokhandlere og halvere prisen, hvilket er trist (Jeg vil gjerne at boka også skal være tilgjengelig for de som søker på Amazon og Barnes & Noble) men ingen katastrofe.