-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On Monday 05 August 2002 17.22, Herman Robak wrote:
On Mon, 5 Aug 2002, Karl Ove Hufthammer wrote:
Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com skreiv i innlegget
news:3D4EACD6@epostleser.online.no:
Me skal ordna enkle rutinar for språkvask, slik at PO-filer kan konverterast til tekst.
Korfor er dette nødvendig?
Ikke alle språkvaskerne kjører Linux, og terskelen blir betydelig lavere om po-filene også er tilgjengelige i rå tekst eller HTML.
Er det ikkje betre å bruka po-verktøy direkte då?
Jo, men jeg ser ingen grunn til å la det beste bli det godes fiende her. Vi må synliggjøre vårt arbeid og sikre økt deltagelse, og da høver det dårlig å forutsette at alle installerer et program først.
Jeg har laget et python-script som lager html filer. Et eksempel finner dere på linken nedenfor.
http://developer.skolelinux.no/info/samisk/konqueror.po.htm8
Ved å fikle litt med dette scriptet kan man få de språkene man vil ha med i den rekkefølgen man ønsker.
scriptet heter pos2html.py, krever python2.2 og finnes i kde-i18n katalogen i cvs.s.n.
mvh, Børre