fredag 29. oktober 2004, 14:17, skrev Karl Ove Hufthammer:
Fredag 29. oktober 2004 13:36 skreiv Axel Bojer:
Jeg ser Karl-Ove heller vil ha «systemkurv», men ellers har jeg ikke hørt om noen som foretrekker dette (misvisende, mener jeg) ordet.
Eg har aldri tatt til orde for «systemkurv»; det er «systemtrau» eg føretrekker (på nynorsk). På bokmål har eg inga fast meining, men ein kan gjerne bruka «systemtrau» der òg.
Men trau er vel ganske beslektet med kurv (iallfall i denne betydningen)?
<td>system(ikon)felt</td>Er det systemikon eller ikonfelt ordet handlar om? (Alvorlig spørsmål.)
Vel, begge deler. Problemet er at dette feltet er for så mange ulike ikoner, men systemikoner utgjør en stor del av dem.
(statusfelt kaller visst danskene det)
-Axel