søndag 27 november 2005, 16:11, skrev Petter Reinholdtsen:
Så vidt jeg vet bør det skrives "om igjen", og jeg synes "omigjen" virker som en skrivefeil.
Et søk i google gav 270.000 treff på "om igjen" og litt over 9500 treff på termen "omigjen". Det betyr at "om igjen" er en klar vinner.
En 'grep' i KDE-oversettelsen viser at "omigjen" brukes mange ganger. Kanskje på tide å gjøre noe med det?
Setningen er her: "Start maskinen omigjen". Det kunne ha stått "Start maskinen om igjen" eller rett og slett "omstart".
Første setning i menyen er også litt rar. I dag står det "Avslutt inneværende økt". Jeg ville skrevet "Avslutt gjeldende økt".
Hva syntes dere?
- k