* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2004-03-25 15:30:38 +0100]:
En mer naturlig plass på det norske tastaturet er kanskje på z og x:
keycode 52 = z Z guillemotleft less keycode 53 = x X guillemotright greater
(skift ut less og greater med singlequotemark-ene, less og greater har du jo rett ved sidenav likevel):
(...)
Nei, ikke i det hele tatt, for der ligger « og » som jeg bruker _ofte_ :-)
Ja, så de får du når du trykker AltGr z og x. Så kan du få singlequote på Shift-AltGr z og x...
keycode 48 = ae AE dead_circumflex dead_caron slutter av dette at æ=følgende: Tastekombinasjon: vanlig +Shift + Alt GR ?? Tegn æ Æ ^(sirkumfleks) og den siste? Hva er «dead_caro» og hva trykker jeg for å vise det?
AltGr er en "død" hatt til meg, slik at jeg kan trykke AltGr-æ + e og få en ê. Mens Shift-~ gir meg en asciicircum som kommer fram med en gang. caron ser ut til å være en hatt som er opp ned.
Ctrl og Alt betyr ingen ting i denne sammenhengen hos meg, jeg bruker AltGr og Shift-AltGr for å få de bakerste tegnene.
Eivind