Tysdag 5. februar 2008 skreiv Kjartan Maraas:
Rosetta er så absolutt ikke "upstream" for GNOME på norsk. Jeg har akkurat samme inntrykk av tjenesten som du beskriver over og har såvidt jeg vet ikke mottatt en eneste oversettelse eller oppdatering fra den kanten.
Ellers er vi et par stykker som jobber direkte i GNOME SVN med dette både for nynorsk og bokmål. Bidragsytere har kommet og gått og over tid er det vel en kjerne på 4-5 som har holdt det gående.
Kva er mappa «gnome-i18n» i Skulelinux meint å vera til? So vidt eg kan sjå, er ho ikkje blitt oppdatert sidan 2006. Bør ho altso slettast?