Herman Robak hermanr@student.matnat.uio.no writes:
I no/messages/kdebase/ppdtranslations.po er arkformatet "letter" oversatt til "brev". Det gir ingen mening! Jeg har rettet det til "letter". Hvis noen vet hva man kaller "US letter" på norsk, er jeg lutter øre.
«Amerikansk brevformat¹»? Noe i den dur burde vel være langt mer forståelig, om det blir for langt kan vel kanskje «Am.» brukes i stedet.
mvh Carl Lunde
1) «format» burde vel kuttes ettersom det er gitt i konteksten.