mandag 17. april 2006, 15:12, skrev Petter Reinholdtsen: (...)
Jeg tok en titt, og ordet manglet. Jeg legger det inn nå, med noen bøyingsformer (måleløp, måleløpa, måleløpene, måleløpenes, måleløpet, måleløpets). (...)
Flott!
Dette ordet bør vel også legges inn i det nye opplegget? Hvilken prosedyre skal vi ha på det? Jeg kan sende det inn selv, men tror vel dette er en god anledning til å få på plass en mer formalisert rutine?
Hva med at man sender en e-post til spelingnb-krøllalfa-tyge.sslug.dk (som vi får disse ordene som skal sjekkes fra) med omtrent følgende innhold:
WORD: nytt_ord STATUS: + COMPOSITE-WORD: nytt-ord EDITOR: Innsenders navn <navn@e-postleverandør.no>
Ville forøvrig da vært fint om systemet kan forstå innsendte ord uten «> » foran hver linje, så vidt jeg forstår er ikke det tilfelet nå, men jeg aner ikke hvordan det skulle gjøres :-( Noen andre som vet?
Spørsmålet, for min del, er om vi skulle hatt en mulighet for å installere en ordbok med *alle* godkjente ord, om det så bare er brukt en gang. Så kan kanskje heller standardversjonen være slik at sjeldne ord lukes ut? Hva mener dere andre?
Jeg er usikker. For min del har dette litt med byggetidene på dagens stavekontroll. Jeg tror byggesystemet bør skrives om til å bli raskere før vi kan droppe denne begrensningen, men tar gjerne imot innspill fra noen som har mer erfaring enn meg med dette byggesystemet.
Ja, hvem har laget byggesystemet? Du har vel bygget på en tidligere versjon? Hvem kan man spørre?
Mvh Axel