[Ole-Erik Yrvin]
Alle sammen
Vedlegger det oppdaterte listeforslaget med en fin serie med forbedringer fra Thomas G. med alt innarbeidet. Se vedlegg.
Intet vedlegg. Men hvis du har mulighet, så er det fint om den oppdaterte listen over nye ord er del av teksten i eposten, og ikke et vedlegg. Det er enklere å kommentere enkeltbiter da, og lesermassen øker betraktelig.
Spesielt når det gjelder ordet "nisse" for "deamon", minnes jeg tilbake at det ble nevnt for meg, når jeg sto fast, det tidligere har vært en rent faglig og aktiv diskusjon om ordet forrige tiår, som etterhvert landet på "nisse"? Som også Knut Y. nevnte nå.
Med min egen (begrensede) datakompetanse, er det vanskelig å ha en mening om hva som hva som trengs.
Derfor: Hva synes du Petter?
Tja, jeg mener vel at den delen av listen din ikke burde vært med, da daemon/nisse allerede befinner seg i URL:http://i18n.skulelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html. Det vil si at det allerede er en "offisiell" anbefaling, og hvis Thomas ikke liker den så må han adressere det der, og ikke i en diskusjon om ordene fra deg. Jeg tror den ble med i den vaskede listen din på grunn av en skrivefeil (deamon/daemon).
Personlig liker jeg nisse, men tror bakgrunnsprosess er mer forklarende.