Den 21.10.2022 13:51, skrev Petter Reinholdtsen:
Jeg kunne nok finne på å si 'minste bit av en byte er et bit'. Jeg ville nok aldri si 'minste bit av en byte er en bit'.
Jeg omtaler de konsekvent som hankjønn, dvs en bit(t), den bit(t)en, og ville synes det var rart å snakke om "det bit(t)et" som var feil.
Det betyr vel ikke annet enn at vi har lagt til oss hver vår vane.
Eivind