Rune Nakim skreiv:
Hei,
Jeg er en Ubuntu-bruker på litt over 30 med IT/elektro-utdanning og en litt over middels interesse for språk. Når jeg installerte Ubuntu valgte jeg norsk som språk, selv om mange sikkert ville valgt engelsk og jeg må si at jeg er imponert over jobben som er gjort med å oversette!
Så tenkte jeg at det kanskje er behov for meg til oversetting...?
Med to små barn vil det være begenset hva jeg kan få tid til, men noe må jeg vel få gjort :-)
Jeg har prøvd å finne en måte å bidra og et sted å begynne. Nå har jeg vært i kontakt med Kjartan Maraas om å hjelpe til med Gnome, så det kan se ut som jeg begynner der. Det ser ut som veldig mye er ferdig oversatt der i gården, men noe kan jeg sikkert bidra med. Takk for mottakelsen, Kjartan!
Tidligere har jeg også blitt tatt godt i mot av Karianne Fog Heen som ga meg medlemsskap i Ubuntus norske oversetterteam. Takk for mottakelsen, Karianne! Jeg prøvde meg litt i Ubuntus launchpad.net, men jeg følte etterhvert at det ble feil å oversette i bare Ubuntu og ikke oppstrøms.
Håper jeg kan bidra litt med oversetting både i Gnome og Ubuntu - selv om tiden ikke kommer til å strekke til.
Med vennlig hilsen Rune Nakim
Hei Rune
Veldig kjekt å sjå nye folk her på lista :) Dette er plassen for alle som jobbar med omsetjing av fri programvare i Norge, og det er visst plass for fleire.
Det passar veldig bra at det kjem til nye folk no. For vi har tenkt å arrangere ei samling i slutten av april for alle som driv med omsetjing av fri programvare. Eg håpar du har lyst til å delta. Det er perfekt for nye i miljøet å vere med på ei slik samling. Då kan ein bli kjent med andre folk og det er lett å komme i gang med arbeid på dei ulike prosjekta. Dessutan lærer ein mykje på slike samlingar.
Du kan sjå på wiki-sidene våre for samlinga her: http://friprogramvareiskolen.no/Omsetjarsamling/2008-04-Oslo
Så kan du melde interesse for å delta på denne lista.
Helsing Håvard