fredag 8. oktober 2004, 16:45, skrev Gaute Hvoslef Kvalnes:
Fredag 08 oktober 2004 16:34 skreiv Axel Bojer:
Så ditt forslag er «tekstbehandlar» = word processor «skriveprogram» = text editor ?
Ja, nett som i dag.
I dag av noen kanskje ;-) og «tekstbehandlingsprogram» som synonym til «word processor» da vel?
Jeg tror bare noen vil være med på dette skillet , og de aller fleste vil misforstå. (Altså ikke særlig brukervennlig for de fleste). Men, ok, hvis det er slik at det er flertall for en slik løsning så får det bli slik :-/
Hvis dette blir konklusjonen bør noen skrive en opplysende kommentar a-la de vi har allerede med lenke fra ordlista, for de som ikke tenker seg om vil det slett ikke være klart (med mindre man vet det fra før).
-Axel