lørdag 25. juni 2005, 15:09, skrev Karl Ove Hufthammer:
Laurdag 25. juni 2005 14:13 skreiv Øyvind A. Holm:
Det er noen småting som jeg lurer på i anledning oversettinga:
Hva er den korrekte strengen som skal settes inn i Language-Team?
Kjørte en grep gjennom alle .po-filene i head-kde-i18n/nb/messages/ og kom fram til denne popularitetsstatistikken:
272 "Language-Team: Norwegian Bokmål i18n-nb@lister.ping.uio.no\n"
Denne er den rette (jf. dei språklige retningslinjene).
Jeg har lurt litt på om dette like gjerne kunne være Norsk Bokmål i18n-no@lister.ping.uio.no Hvorfor angi språket på engelsk? Og listene -nn og -nb blir lite brukt, enklere ville det vel være å bare bruke -no på begge?
og hvor i retningslinjene finner du det? Søkte på i18n i den fila, men uten å finne noen henvisning til Kbabel. (Går ut fra du mener: http://i18n.skolelinux.no/retningslinjer.html ) Så forøvrig her også, uten å finne det. http://i18n.skolelinux.no/handbok/node3.html#SECTION00031000000000000000
Mvh Axel