Den 04.07.2022 09:17, skrev Petter Reinholdtsen:
[Eivind Tagseth]
Strengt tatt er det jo ikke en "historikk", det er mer en "sti", men "kallsti" eller "kall-sti" blir kanskje for kort, og for langt unna originalen?
Hva gjør at du mener det ikke er historikk? Det er sekvensen av hendelser som førte programmet frem til der det er nå. En slik sekvens vil jeg kalle programmets umiddelbare historie, aka historikk. Det er naturligvis også stien som ble fulgt frem til der kallhistorikken vises frem.
Det er mulig det bare er "min" oppfatning av "historikk" i motsetning til "sti":
funkA() ---> funkB () ---> funkC() | +-> funkD() | `-> funkKrasj()
Historikk: funkA, funkB, funkC, funkD, funkKrasj
Sti: funkA, funkB, funkKrasj
Jeg oppfatter "historikk" som de n forrige funksjonene som ble kalt, mens "sti" (som i brødsmulesti) kun inkluderer de funksjonene som faktisk tok oss til et gitt punkt.
Eivind