Knut Yrvin wrote:
Noen program er ikke oversatt til nynorsk. Det fører til at programmene får engelske menyer og hjelpetekster selv om språkinstillingene er på nynorsk. De aktuelle programmene får ikke opp bokmål som en erstatning.
....
Ser også at mållaget har etterlyst nynorsk-hjelp i Mozilla, men som vanlig fra den kanten blir det med oppfordringen. Vi trenger gjørokrater som oversetter. Heldigvis er programmene oversatt til bokmål slik at nynorskoversetting skulle gå betydelig raskere.
Folkene i Mozilla Norge jobber med oversetting av Firefox 2.0, og hjelp kan gis på http://hmork.mine.nu/mozilla/ed/index.php
Jeg har en pakke liggende med Nynorsk oversetting av menyen, som ifølge en av mine nynorsklærere er viktigst. Jeg er litt usikker på rettigheter, men har tatt kontakt med noen for å få klarhet i om det kan gi noe problem.
Vi mangler forsåvidt også oversetting av Mozilla Thunderbird til både Bokmål og nynorsk, dvs vi har vel oversetting til bokmål, men mangler debian-pakke :(