[Axel Bojer]
1 Nye ord som noen mener mangler blir lagt i missing.{nb,nn}
Eller sendt til i18n-no??
Jeg tror vi bør behandle innsending til i18n-no@ som punkt 0, der noen så følger opp ved å føre ordet opp i missing.*. Dvs
0 noen sender ord til i18n-no@ eller på annet vis 1 ordet legges inn i missing.* 2 ordene i missing.* vurderes og legges inn i norsk.words hvis de er korrekte.
Hvordan fullfører jeg det? Redigerer missing.nb i cvs?
missing.* er ikke involvert i byggingen av stavekontrollen. Den er kun en fil jeg bruker til å holde rede på ord som har blitt etterlyst i stavekontrollen. Ordene som brukes i selve stavekontrollen kommer fra norsk.words, og jeg er ikke helt sikker på formatet (dvs. hvor bindestreken egentlig skal være for sammesatte ord), så har jeg gjort noen tafatte forsøk på å legge inn nye ord i den filen. Jeg har mer kontroll med frekvensinformasjonen, som brukes til å bestemme hvilke bokmålsord som skal være med i frekvensordlisten (men ikke nynorsk-delen, da det mangler frekvensinfo for en rekke nynorsk-ord).
Dvs. ord du har godkjent som korrekte norske ord skal inn i norsk.words på et format jeg ikke helt klart kan forklare deg da jeg ikke vet det selv. :)
Nå har vi jo nettopp fått frekvensinfo for nynorske ord, så kanskje vi kan legge den inn og bruke den for nynorsk stavekontroll. Jeg vet ikke om det er vits å bruke mye tid på dette, da det nye opplegget som Håvard jobber med virker mer utviklet enn det jeg flipper på nå.