[Axel Bojer]
... da blir det åtte klasser, nemlig de fire over henholdsvis med og uten genitivsendelse :-)
Nei, da blir det vel en klasse, Substantiv. Resten bør legges i CONJUGATION-feltet.
Dvs noe ala dette (har sikkert glemt noen bøyningsnavn):
CLASS CONJUGATION ------------------------- Substantiv hankjønn/hunkjønn/intetkjønn, (u)bestemt en/flertall, genitiv, etc
Verb infinitiv, presens, fortid, perf-part, imperativ
Adjektiv hankjønn/hunkjønn/intetkjønn (u)bestemt en/flertall
Adverb positiv, komparativ, superlativ
Egennavn genitiv?
Trenger vi alle disse fra URL:http://no.speling.org/filformat.html?
CLASS CONJUGATION ------------------------- Biord ? Konjunksjon ? Stedord ? Tallord ? Tilleggsord ? Utropsord ? Utsagnsord ?
Jeg tror forresten forslaget fra websiden om "Viss eit ord tilhøyrer fleire klassar, så kan du føre det opp med komma mellom" er feil og bør fjernes, da ord som kan være en av flere klasser bør ha flere oppføringer, ikke en oppføring med flere klasser. Det er nødvendig for å få knyttet CONJUGATION til korrekt klasse.
Jeg tror også forslaget om "Ein kan også nytte orda i parentes, så for dømet over er det ekvivalent å bruke:" bør fjernes. Det bør ikke være valgmuligheter i navngiving av klasser og bøyning, for å sikre at maskinell behandling blir så enkel som mulig.
... og hvis vi velger å ta med hannkjønn, hunnkjønn og intetkjønn burde det bli 8 x 3 = 24 klasser av substantiv :-)
Nei, takk. :)