[Karl Ove Hufthammer]
Ser på språkstatistikken for Gnome 2.8 "http://l10n-status.gnome.org/gnome-2.8/" at Gnome *enno* ikkje har fått oppdatert språkkoden for bokmål frå «no» til «nb».
Stemmer dette?
Det er fleire år sidan me vart einige om å bruka dei rette språkkodane, og dei fleste andre programma er oppdaterte (inkludert KDE og eindel GTK-baserte program).
Så vidt jeg husker så bruker gnome gettext, og bør derfor antagelig installere både bokmålsoversettelsene både som 'no' og som 'nb' inntil 'nb' er tilgjengelig over alt.
Vi gjør det slik med debconf-oversettelsene i Debian. Oversetterne lager nb.po, og så fikser byggeskriptene dupliseringen automatisk. Det hadde vært fint hvis det kunne gjøres like enkelt for gettext. :)