Jarl Arntzen skreiv:
Hei. To kjappe forslag:
1: "tutorial workshop" >>> "Veiledningssmie"
2: "howto" >>> "Oppskrift"
Mvh
Jarl
Takker for forslaga. "Howto" -> "oppskrift" er etter mi meining eit godt forslag, og burde bli godtatt av brukarane Er litt meir skeptisk til "veiledningssmie", men har ikkje fantasi nok sjølv til å kome på noe betre. (Ei trøyst at Fellesordlista heller ikkje har noe ord for "work shop").
Dersom UiA godtar forslaga, vil dei bli brukte på nettsidene og i lærarurdanninga, og såleis skape presidens i lang tid framover.
Skulle gjerne hatt noen fleire innspel. Kolbjørn Stuestøl
2009/1/28 Kolbjørn Stuestøl <kol-stue@online.no mailto:kol-stue@online.no>
Innlegg frå Cobra på gimp.no <http://gimp.no>: <sitat> Utfordringen [om å bruke "innføring" for "tutorial"] er mottatt. Da kan det bli aktuelt med: 1) Forum:> *Innføringer* - Forum for utvikling av tutorials, howtos, veiledninger m.m. 2) Forum:> *Innføringer* > Ressurser for nybegynnere 3) Forum:> Ressurser for viderekomne > Her arbeider vi med å utvikle *veiledninger" som forutsetter kjennskap til det mest grunnleggende. 4) Eksterne ressurser:> *Innføringer* og veiledninger 5) Interne ressurser:> *Innføringer* og veiledninger Har dere et sprekt forslag for "Tutorial workshop"? Her er det snakk om at en arbeider sammen noen dager om å lage "Innføringer" og gir hverandre tilbakemelding. </sitat> Her er det vel to utfordringar: 1: "tutorial workshop" >>> 2: "howto" >>> Kolbjørn Stuestøl _______________________________________________ i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no <mailto:i18n-no@lister.ping.uio.no> https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no-- Mvh
Jarl Arntzen » +47 97082449 » Skype: jarlarntzen