* Axel Bojer axelb@start.no [020423 21:39]:
window manager vindushåndtering, vindusbehandling
Her er et substantiv oversatt med en verbform. "Vindushåndterer" høres riktig ut.
Hva med vindusbehandler stryker vi den?
Vindusstyrer er vel også ganske vanlig? Vindussjef er også ganske vanlig, og etter min mening den flotteste oversettelsen...
Eivind