mandag 1. august 2005, 17:51, skrev Karl Ove Hufthammer:
Axel Bojer wrote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Metric_typographic_units antyder at dette dreier seg om måleenheter for skrifter ...
Nei, det stemmer ikkje. Font metrics er informasjon om ein font, det vil seia breidda på kvar glyff, kerning og sånt.
Skrifta Arial har for eksempel nøyaktig same «font metrics» som Helvetica, sjølv om glyffane er ganske forskjellige. Det same gjeld Thorndale (brukt i OOo) og Times New Roman. Fordelen er at éi skrift kan byttast ut med den andre utan å endra linjelenger, orddeling e.l.
Eg kan ikkje komma på eit godt ord i farten. Men det bør gjerne innehelda «mål»? Og bør ikkje kunna forvekslast med «mål» i tydinga engelsk «target».
Men hva skulle et skriftmål i den betydningen være? Gir det mening? Skrifttype-måleneheter blir håpløst tungt.
Og feil. «Måleenheter» har ingenting med «font metrics» å gjera.
Utfra det du skriver over gjelder det altså utseendet/stilen på skrifta. Kan vi ikke da kalle det «skriftmål»? (Skriftstil er vel opptatt og kan gi forvirring).
Eg trur det beste me kan gjera kanskje er «skriftmetrikk». Det er openbart forståelig for dei som kjenner det engelske ordet kva det er snakk om.
Jo,da er vi tilbake igjen til det. Oversetter vi for dem som kan engelsk? Da er det vel ingen vits i å oversette :-) Ordet må vel være forståelig i seg selv, hvis overhodet, ikke fordi man «kan engelsk»?
I kva samanheng vert forresten brukt i brukarprogrammet?
axelb@otto:~/pub/skolelinux/i18n/openoffice$ grep -ir 'font metric' * po/nb/padmin/source.po:msgid "Font metrics conversion" po/nn/padmin/source.po:msgid "Font metrics conversion" po/templates/padmin/source.pot:msgid "Font metrics conversion" po/GamleGUI-filer-nb/padmin.po:msgid "Font metrics conversion"
... ikke særlig med sammenhen i selve strengen altså ... Har ikke funnet den igjen i selve programmet (grensesnittet).
Hva med: skrifttypemål? måleenhet for skrifttyper?
Kva meiner de med «skrifttype» i omsettingane? Font eller fontfamilie?
font. Men jeg ser poenget, man kunne bruke «skrift» og «skrifttype» til dette skillet. Er det ønskelig folkens?
Me var vel einige om å alltid bruka «skrift» i vanlige brukarprogram, og kutta ut «skrifttype» heilt?
Jo, for min del :-)
For øvrig, når det er spesielt snakk om éin spesiell font («Arial kursiv»), bør me bruka «skriftsnitt». Når det er snakk skrifta generelt («Arial»), bør me bruka «skrift». «Font» bør ikkje brukast.
Enig.
Mvh Axel