<tr> <td>stroke (-v)</td> <td>bestryke</td> </tr> <tr id="stroke"> <td>stroke (-s)</td> <td>strøk, omriss, musebevegelser</td> </tr>
Jeg synes det er litt kunstig å snakke om «strøk» og «omriss» uten å ta med «strek» her. Jeg har en mistanke om at det er dét ordet du egentlig er ute etter.
Verbformen å «streke opp», ordboka nevner også «streke», kan brukes.
/ sigurd