Selv synes jeg ordet «nisse» er en kolossalt skrekkelig oversettelse av «daemon», og jeg har testet ut uttrykket på andre personer, og det har stort sett utløst angst og depresjoner. Jeg foreslår man skriver «tjenerprogram», «tjenesteprogram» eller liknende, og heretter bruker «nisse» kun om overnaturlige vesener med rød topplue og langt skjegg.
Dog lurer jeg på hvordan i all verden noen kom på å bruke ordet «nisse»?
---------- Forwarded Message ---------- From: knuty@skolelinux.no To: commits@skolelinux.no
[...]
-#, fuzzy msgid "<p>The pppd daemon died unexpectedly!</p>" -msgstr "pppd-daemonen døde uventet!" +msgstr "<p>pppd-nissen døde uventet.</p>"