Axel Bojer wrote:
Lars Aronsson skrev:
Det ser rett ut :-)
Och nu har jag en ny norsk (nej, inte nynorsk) sak på gång. Det var nämligen den 19. februar 1907 som norska regeringen beslutade att införa riksmål som norm för offentliga handlingar. Riksarkivet.no har lagt upp 3+15 sidor protokoll om detta som "månedens dokument", men bara som foto och inte som sökbar text,
http://www.riksarkivet.no/webfelles/manedens/feb2007/hovedside.html
Därför kopierade jag bilderna till Projekt Runeberg, körde OCR och korrekturläste de 18 sidorna,
Eftersom det snart är den 19. februar, och dessutom Valentin (eller "alla hjärtans dag", som vi säger i Sverige) den 14., så gjorde jag en liten banner på den sidan också, som det givetvis är fritt att återanvända.