On Friday 09 August 2002 15:51, Gaute Hvoslef Kvalnes wrote:
Fredag 9. august 2002 15:19 skreiv Morten Hustveit:
Som du sikkert vet, betyr ellipse «utelatelse av et (underforstått) ord eller et ledd». Hvor mener du vi har det i for eksempel «Configure toolbars...»?
Som fysikklæraren min ville sagt: «Er ikkje det opplagt, då?» Heile dialogboksen, med alle sine innstillingar, er uteleten frå menyen.
Dette blir noe søkt. Husk at tre punktumer blir brukt til andre ting enn å markere en ellipse (eksempelvis «Det visste jeg ikke...»), samt at ikke alle ellipser markeres med tre punktumer (I «Han spiser ikke det samme som jeg.» er «spiser» utelatt etter «jeg»). Ordet brukes dessuten om underforståtte ord eller ledd, og ikke underforståtte modale dialogbokser.