Jeg har brukt en sånn Mousetrapper (husker ikke at det var navnet, men ut fra bildet må det være den). Det er omtrent som en sushimatte i antiskli-plast. Sideveis skyver man hele matta, mens opp/ned oppfører den seg omtrent som et rullegardin. Fingeren sklir altså ikke, det er det matta som gjør. For å klikke dytter man hele matta ned, bøyer seg kanskje litegrann. Det er temmelig mye vandring før klikket kommer, sikkert 5mm eller mer. Dingsen var veldig komfortabel å bruke som peker. Mye bedre enn plater.
On Fri, Jul 31, 2020, 15:30 Kjetil Torgrim Homme kjetilho@ifi.uio.no wrote:
On Fri, 2020-07-31 at 18:46 +0200, Fri programvare wrote:
Den 2020-07-31 14:25, skrev Johnny A. Solbu:
MouseTrapper er et svensk firmanavn (Mousetrapper AB) og registrert varemerke.[1] I dette tilfelle er det derfor riktig å ikke oversette
det.
Jeg vet :-)
Mitt poeng er at det finnes flere merker med lignende produkter:
https://www.komplett.no/product/784001/datautstyr/pc-tilbehoer/mustastatur/e...
https://www.iphonehuset.no/optapad-extended-ergonomisk-mus-16228.html
https://orderinvest.no/kontorinnredning/produkter/skrivebordstilbehor/ergono...
https://www.officeaid.no/ergonomisk-mus-2
Derav ønsket om et fellesnavn ...
desse produkta har då svært lite til felles. Mousetrapper forstår eg ikkje korleis fungerer, men den fyrste lenka er omtalt som ein rullestav (fint ord), og dei andre to er heilt normale peikeplater.
-- venleg helsing, Kjetil T.
E-postlista l10n-no http://lister.huftis.org/listinfo.cgi/l10n-no-huftis.org