/me HOPPER OPP OG NED OG VIFTER MED RØDT FLAGG
Må vi gjøre samme tabben som MS da? Dette er jo en av grunnene til at MS Office i norsk versjon ikke er kompatibel med andre språkversjoner.
Dette tror jeg du må forklare nærmere. Mener å huske at Karl Ove har forklart at OO bruker en språkuavhengig representasjon i bakkant som gjør at forskjellige språkvarianter nettop skal være kompatible.
Greitt nok at vi oversetter tekst, men om vi oversetter funksjonsnavn slik de brukes _i regnearket_ ... så kan ikke regnearket brukes når du går fra bokmål til nynorsk, for ikke å snakke om samisk.
Jo da, hvis det er riktig som Karl Ove har forklart (se over) så kan de brukes om hverandre.
Jeg har akkurat gjort unna siste grovarbeidet på KSpread, som har samme problemstillingen, og ikke tale om at jeg vil oversette NORMDIST med NORMFORD - standard normal distribution hhv. normalfordeling. Makan ... (logger ut og tar seg en nightcap.)
Hva oversetter du det til da? Det hadde jo vært en fordel om vi brukte samme oversettelse for konsistens mellom programmene men...
Arne