Axel Bojer skrev:
Petter Reinholdtsen skrev:
(...)
#mm * -> utgår
Bør den ikke flyttes til forkortingslista for nynorsk?
Tror ikke det. Med mere forkortes til m.m. (ikke mm), men derimot millimeter kan forkortes mm (uten punktum). Derimot ser jeg nå at mm for millimeter vel skal med (altså uten punktum bak), så da må jeg vel fjerne kommentartegnet foran mm igjen :-)
Det som derimot gjør at jeg stusser litt er at alle forkortelsene mangler punktum til slutt. Mulig det skyldes at det er lovlig å sette punktum bak alle ord, men det fører til at f.eks. f.eks blir lov (uten det siste puntummet) og det er feil. jeg tenkte først at det lå i skriptet at det legger til punktum sist på alt, men det ser ikke slik ut. Jeg tar et prøve bygg til (siden det ser ut til at alle feilmeldingene var uviktige) og ser hva som skjer når jeg tar med punktummer bak forkortelsene også (slik det skal være).
Hvis vi beholder den bør den vel forresten også gjelde for bokmål, mm for millimeter gjelder jo for begge målformer. Setter jeg da ganske enkelt en B bak, altså: «mm * B»?
-Axel