Tor Harald Thorland wrote:
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
Hei,
Har ikke sett noen aktivitet, men prøver meg på å sende en mail til denne listen, for å se om det er noe "aktivitet" blant andre norske oversettere av Ubuntu.
Som sikkert noen av dere har sett, har jeg "frest" igjennom endel av oversettelsene i Rosetta... og det begnner å bli ganske bra % ferdig i endel av dem. Jeg er ikke noen erfaren oversetter, og har laget noen forslag, og etterlatt noen "vanskelige" oversettelser. Det er her jeg håper:-) at noen av dere erfarene kan trå til, så kanskje vi får en nokså oppegående oversettelse av Dapper :-)
For å ta det enkelt, så sorterte jeg listen etter hvem pakke som var mest ferdig, og begynte med de som hadde 99,70% og trålet meg nedover.
Jeg er ingen ubuntu-oversetter, men fint at det går framover :-)
Så et annet spørsmål... Er det en irc kanal eller noe hvor dere som oversetter, hjelper til med dette er tilgjengelig, diskuterer osv?
Det er for en liten tid siden opprettet en kanal for dette formål, men den er foreløpig lite kjent... Kanalen er #i18n-no på freenode...
evt. så er oversetterne av OpenOffice.org også ofte tilgjengelig på #openofficeorg.no på freenode.
Mvh, Jørgen