Hei,
På mitt tastatur (internasjonalt, tror en del har importert Mac) så står det "alt" og "option" på. Jeg ser på http://store.apple.com/no/product/MC184H/B/apple-wireless-keyboard?fnode=56 at iallefall ett av de norske har "alt" sammen med et tegn på.
Hadde det vært meg så hadde jeg gått for "alt" som det virker står på alle. En norsk oversettelse av typen "Valg" eller lignende ville for meg vært mer forvirrende selv om det kanskje er mer norsk prinsipielt sett.
Mvh, Yngve
On 01/14/2013 04:18 PM, Kolbjørn Stuestøl wrote:
Kva heiter tasten i Mac som tilsvarar Alt-tasten på PC-en? Eksempel frå omsetjingsarbeide (LibreOffice): <switchinline select="sys"><caseinline select="MAC">Option</caseinline><defaultinline>Alt</defaultinline></switchinline>+Shift+click
Kan like gjerne få det rett frå starten av så ein slepp gå gjennom omsetjinga på nytt.
Helsing Kolbjørn Stuestøl
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no