----- Original Message ----- From: Knut Yrvin knuty@skolelinux.no To: i18n-no@lister.ping.uio.no Cc: Trond Trosterud trond.trosterud@c2i.net Sent: Sunday, September 22, 2002 8:18 PM Subject: Re: SV: [i18n-no] SV: [i18n-sme]Re: Svar fra Sametinget.
søndag 22 september 2002, 19:45, skrev Trond Trosterud:
i og med at det kanskje er 15000 samiske databrukarar i Noreg, på 5000 private maskiner, + administrasjon av eit par språkkonsulentar i 5 kommunar og 2 fylkeskommunar + grunnskole for eit par tusen elevar. Ein del er det jo, men ikkje like mange som for norsk, for å seie det slik.
Med andre ord koster alternativet minst:
20.000 ganger 1000 kroner = 20 millioner hvert år.
Nei, nei. 5000 private maskiner som aldri betaler eit øre i lisenspengar, ut over det dei betalte då dei kjøpte maskina.
Den eventuelle lisensen går til skolemaskinene for ca. 2000 elevar + til admin av 5 kommunar + ein del spesialfunksjonar hos 2 fylkeskommunar + ganse mange statlege etatar. Men altså berre for dei som har XP, og det er nok ikkje mange skolar på lenge enno. I alle fall er dette utgifter som er spreidd, og dei vi ber om pengar frå tenkjer ikkje på kollektiv sparing av denne typen, dei tenkjer berre på sitt eige budsjett, dessverre.
I alle fall vil det vere språklege og ikkje økonomiske argument som veg tyngst, vil eg tru.
Med Linux får man i tillegg nynorsk og bokmålsoversatt
programvare blant annet i regi av flere fylker: www.openofficeorg.no
Det er jo sant, men bm har dei altså allereie frå MS.
Såm som sagt, program på samisk og full kontroll over eiga lokalisering er det vi må framheve i samisk samanheng.
Trond.