torsdag 7. april 2005, 05:23, skrev Keld Jørn Simonsen:
Hvad er problemet med daemon? At det er engelsk, eller det dæmoniske i dette? På dansk oversætter vi daemon til dæmon, og jeg har ikke hørt klager over dette, derfor ville det være oplysende for mig at høre om eventuelle problemer.
Som jeg dokumenterer har vi fått tilbakemelding om at deamon oppfattes som et ukvemsord. Vi har fått tilbakemelding fra en aktør i markedet hvor dette har blitt brukt mot å bruke Novell desktop.
Vi har ikke hørt noe om dette problemet i Skolelinux - annet enn at teknikkere syntes det er galt å skrive "kill nissen" framfor "kill deamon".
- Knut