Eg reknar på ingen måte diskusjonen som avslutta, men for å ha eit visst oversyn, har eg sett opp ei førebels oppsummering:
Rectangular select Rektangelmarkering Rektangelutvalg
Elliptical select Ellipsemarkering Ellipseutvalg
Free selection Frihandsmarkering Fritt utvalg
Fuzzy selection Tryllestav Fuzzy utvalg
Select by color Marker etter farge Utvelg etter farger
Scissors Saks Saks
Path Bane Bane
Color picker Pipette Pipette
Zoom Vis større/mindre Forstørr
Measure Mål Mål
Move Flytt Flytt
Crop and resize Beskjer eller endre storleik Beskjær
Rotate Roter Roter
Scale Skaler Skaler
Shear Forskyv Forskyv
Perspective Perspektiv Perspektiv
Flip Spegelvend Vend
Text Tekst Tekst
Bucket fill Fyll Bøttefylling
Gradient Fargeovergang Fortynn, gradering, gradient
Pencil Blyant Blyant
Paintbrush Malarpensel Malerpensel
Eraser Viskelêr Viskelær
Airbrush Sprøytepistol Luftpensel
Ink Penn Blekk
Clone Klon Klone
Convolve Slør/skjerp Convolve, konvolver
Smudge Smør ut Tilsmuss
Dodge or burn Avskygg/etterbelys Blek/Brenn
Er det dette som er essensen av innlegga, eller har eg misforstått noe?
Noen merknader:
Dersom vi går inn for å kalla gruppa ”markeringsverktøy”, passar det vel best med ”Marker etter farge” (ikkje ”Vel etter farge”).
Pipette: GIMP opererer med to utgåver av fargehentarar. Den eine finst i verktøyskrinet, og bør kanskje heite pipette. Den andre, som bare er tilgjengeleg frå eit av dialogvindauga, har eg kalla ”fargehentar” for å skile dei frå kvarandre.
Beskjer og avskygg/etterbelys: meiner eg er så godt innarbeidde som fagtermar at vi bør halde på dei, sjølv om dei ikkje representerer godkjent nynorsk. Dei er i alle fall eintydige for dei som kjenner uttrykka frå før. Bør kanskje ta kontakt med ”ordsmia” eller språkrådet? Elles fekk eg sans for forslaget om ”etterpålys”, som etter mi vurdering er meir dekkande enn ”etterbelys”. Burde kanskje innføra det både på nb og nn?
Penn: Meiningane er delte om dette namnevalet. Bare som ei påminning: også blyanten og viskelêret m. fl. har symbol som eigentleg seier det same som verktøynamnet.
Convolve: ”Slør/skjerp” er det synlege resultatet når verktøyet blir brukt. Bør kan hende skrive det som ”slør eller skjerp”?
Så kom det noe nyttig ut av denne regnversdagen også. Kolbjørn