Det har vært en del diskusjon om ordet nisse som erstatning for daemon. «Drep nissen» er jo ikke noe særlig god erstatning for «kill the daemon». Men det er mange likehetstrekk mellom de mytiske figurerene nisse og daemon avhengig av hva slags behandling de får ... Så noen ganger ønsker man jo å drepe nissen billedlig talt :-)
Nisse er jo kjempebra. Eg synest me skal bruka det.
Eg og.
Håvard