Axel Bojer axelb@skolelinux.no wrote in news:200403182129.06705.axelb@skolelinux.no:
Uff; eg håpte eg kunne forkorta (eller kortslutta, om du vil) diskusjonen før han starta, men det ser ikkje sånn ut.
Eg veit ikkje kva du meiner med dette. Gje meg ISO 10646-referansar.
Det undrer meg at du ikke kan forestille deg et opphøyd komma, altså et kommategn på høyde med f.eks et apokritisk tegn som «`» i idé (akutt-tegn) eller «'» som i vis-à-vis (gravis-tegnet). (Men altså, som du sier, er ingen av disse verken er hermetegn eller apostrof :-). Dette er altså både tegnet som heter «apostrof» og «indre hermetegn ».
Det er ein grunn til at eg bør det presisera. Teiknet som heiter 'Apostrophe' i ISO 10646 er for eksempel dette teiknet: ' Og er framleis ikkje sikker på om det er dette du meiner, eller UTF+2019. ' er iallfall ikkje eit opphøgd komma. U+2019 er nærare.
Det er forøvrig ikke bare _jeg_ som mener, men Vinje, som nevnt, i et verk som altså er utgitt etter gjennomsyn og med godkjennelse av språkrådet.
Som har vore påpeikt på blant anna no.fag.typografi er ikkje Vinje nokon autoritet på typografi; snarare tvert imot.
Det er i so fall eit teknisk problem, som desse teikna delar med rundt 100 000 andre teikn.
Eivind skrev: Et mer relevant spørsmål er kanskje hva man skal bruke om man er begrenset til ISO-8859-1 som tegnsett?
Då må ein sjølvsagt bruka «'». Ein *har* jo ikkje andre val (enn kanskje «"», men det er uaktuelt).
På *ingen som helst* måte. Dette har ingenting med Windows å gjera.
Gir deg rett der :-) Fant tegnet vha. charmap, og med de tallene du oppga. Men dette er en meget tungvint metode.
Anar ikkje om det går an å tasta inn teiknreferansar direkte, som i Windows. Eg har iallfall ein liten applett på KDE-linja der eg kan setta inn teikn eg ofte brukar, og som ikkje er direkte tilgjengelig på tastaturet.
Apostrofer derimot er både en del av standardreglene fra norsk språkråd,
Ja. Men merk at då skal ein bruka U+2019, ikkje programmeringsapostrofen. Og då ser eg ikkje poenget ditt, viss det er sistnemnte du anbefalar.
Vil for øvrig anbefala deg å lesa "http://www.cl.cam.ac.uk/~mgk25/ucs/quotes.html".
Noe som stemmer med det jeg skrev over nemlig det tegnet som ser ut som et enkelt tommetegn/enkelt engelsk hermetegn. slik: '.
For det andre er ikkje dette eit tommeteikn eller eit britisk hermeteikn. Og for det tredje er det forskjellige teikn ein brukar for tommeteikn (derivatteikn, sekundteikn) og hermeteikn. Førstnemnte skal vera skråstilt (vanligvis) og utan krøll. Sistnemnte har ofte krøll.
(og se f.eks. http://www.sprakrad.no/apostrof.htm der også språkrådet bruker dette tegnet som apostrof-tegn
Ja, det er berre fordi dei ikkje får til å skriva rett teikn. I trykte skrifter brukar dei konsekvent U+2019 som apostrofteikn. Kva dei brukar som hermeteikn ser eg no varierer litt. Ofte er det svenske hermeteikn ute og går. Eg legg skyld på Word.
http://www.sprakrad.no/oss.htm der de bruker ' som indre hermetegn, forøvrig i blanding med "xxx" som hermetegn så dette er ikke det beste eksempelet).
:)
Dessuten har jeg sett dette som indre hermetegn i andre bøker også.
For å gjenta meg sjølv: «'» *er* ikkje eit typografisk hermeteikn, og det bør derfor ikkje (mis)brukast som det, om ein kan unngå det.
Jeg tror nok, som nevnt over, at vi bør innse at ikke alle (heller bare få) orker å (eller vet hvordan de skal) bla i en lang tegntabell for å finne alle mulige særegne tegn for det ene eller det andre.
Du får det til å hørest ut som dette er eit stort problem. Det er det ikkje. Vanlige folk brukar tekstbehandlingsprogram som automatisk vel rette (eller krølla, for å vera meir presis) doble og enkle hermeteikn.
«Vanlige folk» klarar elles ikkje få fram vanlige doble hermeteikn («»), men det er ingen grunn til at me skal vulgarisera hermeteikna i omsettingane våre.
Og me får vel bruk for enkle/indre hermeteikn i kanskje ein av 10 000 tekstar me omset. Då kan me godt ta oss bryet med å få dei rette (det vil igjen sei krølla), for eksempel ved å bruka klypp og lim frå retningslinjene (er nok det enklaste). Det same gjeld for øvrig tankestrekar.