Karl Ove Hufthammer wrote:
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
Har Karl Ove låst SVN?
Eg har låst kde4-trunk, for å hindra at folk skal senda inn omsettingar der (som uansett vert overskrivne når me ev. går over frå å omsetta kde4-stable til å omsetta kde4-trunk).
Ok. Ser rettelsene er på plass i kde4-stable, det var kanskje du som la inn dem nå?
Du meiner kde3-stable?
Nei, jeg tenkte feil.Kde4-stable har visst ikke kmail, så kde4-trunk sjekket jeg, og det er jo den som nå er meldt inn, så alt ok der :-)
Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite).
Du kan alltids låsa opp sjølv.
Hvordan da? (Innbilte meg at den som låser også må låse opp, men der tok jeg altså feil.)
Sjå i SVN-boka: http://svnbook.red-bean.com/
Jeg fant bare:
“Lås-rediger-lås opp”-løsningen
Mange versjonskontrollsystemer bruker en modell av typen lås-rediger-lås opp når de tar for seg problemet med at mange forfattere roter til hverandres arbeid. I denne modellen tillater depotet bare en person å forandre en fil om gangen. Denne eksklusive arbeidsmåten styres ved bruk av låser. Harry må “låse” ei fil før han kan begynne å gjøre forandringer i den. Hvis Harry har låst ei fil, kan ikke Sally også låse den, og kan derfor ikke gjøre noen forandringer i denne fila. Alt hun kan gjøre er å lese fila og vente på at Harry gjør seg ferdig med sine forandringer og så slipper låsen han har satt opp. Etter at Harry låser opp fila kan Sally ta sin runde med å låse og redigere fila. Figur 1.3, ““Lås-rediger-lås opp”-løsningen” demonstrerer denne enkle løsningen.
... som beskriver det jeg trodde du hadde brukt, nemlig der den som låser også må låse opp. (http://svnbook.red-bean.com/nightly/nb/svn-book.html)
Men du mener kanskje noe annet? Søk på «låst» på den siden ga ingen andre hovedoppslag.
Flott!
Hvilke syntaksfeil? Da jeg bare rettet fire linjer meldte jeg bare rett inn, men så fort går det visst å gjøre feil -- med lynets hastighet :-P
Du skreiv hermeteikna som ", men i .po-filer må desse alltid skrivast som ". Hadde du brukt KBabel, hadde den ordna dette automatisk.
Hm, riktig, nok derfor jeg ikke tenkte på det, det er vel faren ved å bli vant til automatiske verktøy :-P
-Axel