Hei! Noe sent, men jeg så nærmere på denne feilrapporten: http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=155795
og det ser ut til at eneste feil er norske hermetegn der tommetegn skal brukes, da dette ikke skal vises, men tolkes av et program. Jeg så i alle mappene vi har, og fant ikke dette i KDE 3.5.5, og heller ikke i KDE 3, da denne mappa ikke finnes i det hele tatt (/kde3-trunk/nb/messages/kdepim/). Men i KDE 3.5-stable og kde4 rettet jeg det.
Fikk imidlertid ikke meldt inn dette, da jeg fikk følgende beskjed:
Sender fildata .svn: Innsending feilet (detaljer følger): svn: User axelb does not own lock on path '/trunk/i18n/kde4-trunk/nb/messages/kdepim/kmail.po' (currently locked by huftis)
Har Karl Ove låst SVN? Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite). Håper Geir Ove kan melde disse inn før neste versjon, så vi slipper mer av denne feilen :-)
Hilsen Axel Bojer
Axel Bojer wrote:
Hei! Noe sent, men jeg så nærmere på denne feilrapporten: http://bugs.kde.org/show_bug.cgi?id=155795
og det ser ut til at eneste feil er norske hermetegn der tommetegn skal brukes, da dette ikke skal vises, men tolkes av et program.
... og da også dato-/tidsformatet, som angitt i feilrapporten. Dette er feil for flere maler, jeg fant fire på rad og rettet dem.
-Axel
Jeg så i alle mappene vi har, og fant ikke dette i KDE 3.5.5, og heller ikke i KDE 3, da denne mappa ikke finnes i det hele tatt (/kde3-trunk/nb/messages/kdepim/). Men i KDE 3.5-stable og kde4 rettet jeg det.
Fikk imidlertid ikke meldt inn dette, da jeg fikk følgende beskjed:
Sender fildata .svn: Innsending feilet (detaljer følger): svn: User axelb does not own lock on path '/trunk/i18n/kde4-trunk/nb/messages/kdepim/kmail.po' (currently locked by huftis)
Har Karl Ove låst SVN? Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite). Håper Geir Ove kan melde disse inn før neste versjon, så vi slipper mer av denne feilen :-)
Hilsen Axel Bojer
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
... og da også dato-/tidsformatet, som angitt i feilrapporten. Dette er feil for flere maler, jeg fant fire på rad og rettet dem.
Og du innførte samtidig nye syntaksfeil i filene.
Kjør alltid «msgfmt -c» før du sender inn oppdaterte omsettingar, spesielt viss du har redigert filene manuelt i staden for å bruka eit program som sørgjer for at .po-syntaksen vert følgt..
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
Fikk imidlertid ikke meldt inn dette, da jeg fikk følgende beskjed:
Sender fildata .svn: Innsending feilet (detaljer følger): svn: User axelb does not own lock on path '/trunk/i18n/kde4-trunk/nb/messages/kdepim/kmail.po' (currently locked by huftis)
Har Karl Ove låst SVN?
Eg har låst kde4-trunk, for å hindra at folk skal senda inn omsettingar der (som uansett vert overskrivne når me ev. går over frå å omsetta kde4-stable til å omsetta kde4-trunk).
Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite).
Du kan alltids låsa opp sjølv.
Håper Geir Ove kan melde disse inn før neste versjon, så vi slipper mer av denne feilen :-)
Geir Ove? Eg har iallfall meldt inn oppdateringane dine (som for øvrig hadde nye syntaksfeil) for kde3-stable.
Karl Ove Hufthammer wrote:
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
Fikk imidlertid ikke meldt inn dette, da jeg fikk følgende beskjed:
Sender fildata .svn: Innsending feilet (detaljer følger): svn: User axelb does not own lock on path '/trunk/i18n/kde4-trunk/nb/messages/kdepim/kmail.po' (currently locked by huftis)
Har Karl Ove låst SVN?
Eg har låst kde4-trunk, for å hindra at folk skal senda inn omsettingar der (som uansett vert overskrivne når me ev. går over frå å omsetta kde4-stable til å omsetta kde4-trunk).
Ok. Ser rettelsene er på plass i kde4-stable, det var kanskje du som la inn dem nå?
Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite).
Du kan alltids låsa opp sjølv.
Hvordan da? (Innbilte meg at den som låser også må låse opp, men der tok jeg altså feil.)
Håper Geir Ove kan melde disse inn før neste versjon, så vi slipper mer av denne feilen :-)
Geir Ove?
Rettelse: Karl Ove :-)
Eg har iallfall meldt inn oppdateringane dine (som for øvrig hadde nye syntaksfeil) for kde3-stable.
Flott!
Hvilke syntaksfeil? Da jeg bare rettet fire linjer meldte jeg bare rett inn, men så fort går det visst å gjøre feil -- med lynets hastighet :-P
Hilsen Axel
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
Har Karl Ove låst SVN?
Eg har låst kde4-trunk, for å hindra at folk skal senda inn omsettingar der (som uansett vert overskrivne når me ev. går over frå å omsetta kde4-stable til å omsetta kde4-trunk).
Ok. Ser rettelsene er på plass i kde4-stable, det var kanskje du som la inn dem nå?
Du meiner kde3-stable?
Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite).
Du kan alltids låsa opp sjølv.
Hvordan da? (Innbilte meg at den som låser også må låse opp, men der tok jeg altså feil.)
Sjå i SVN-boka: http://svnbook.red-bean.com/
Flott!
Hvilke syntaksfeil? Da jeg bare rettet fire linjer meldte jeg bare rett inn, men så fort går det visst å gjøre feil -- med lynets hastighet :-P
Du skreiv hermeteikna som ", men i .po-filer må desse alltid skrivast som ". Hadde du brukt KBabel, hadde den ordna dette automatisk.
Karl Ove Hufthammer wrote:
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
Har Karl Ove låst SVN?
Eg har låst kde4-trunk, for å hindra at folk skal senda inn omsettingar der (som uansett vert overskrivne når me ev. går over frå å omsetta kde4-stable til å omsetta kde4-trunk).
Ok. Ser rettelsene er på plass i kde4-stable, det var kanskje du som la inn dem nå?
Du meiner kde3-stable?
Nei, jeg tenkte feil.Kde4-stable har visst ikke kmail, så kde4-trunk sjekket jeg, og det er jo den som nå er meldt inn, så alt ok der :-)
Når er dette i så fall over, så jeg får meldt inn feilen (ikke at det haster, men greit å vite).
Du kan alltids låsa opp sjølv.
Hvordan da? (Innbilte meg at den som låser også må låse opp, men der tok jeg altså feil.)
Sjå i SVN-boka: http://svnbook.red-bean.com/
Jeg fant bare:
“Lås-rediger-lås opp”-løsningen
Mange versjonskontrollsystemer bruker en modell av typen lås-rediger-lås opp når de tar for seg problemet med at mange forfattere roter til hverandres arbeid. I denne modellen tillater depotet bare en person å forandre en fil om gangen. Denne eksklusive arbeidsmåten styres ved bruk av låser. Harry må “låse” ei fil før han kan begynne å gjøre forandringer i den. Hvis Harry har låst ei fil, kan ikke Sally også låse den, og kan derfor ikke gjøre noen forandringer i denne fila. Alt hun kan gjøre er å lese fila og vente på at Harry gjør seg ferdig med sine forandringer og så slipper låsen han har satt opp. Etter at Harry låser opp fila kan Sally ta sin runde med å låse og redigere fila. Figur 1.3, ““Lås-rediger-lås opp”-løsningen” demonstrerer denne enkle løsningen.
... som beskriver det jeg trodde du hadde brukt, nemlig der den som låser også må låse opp. (http://svnbook.red-bean.com/nightly/nb/svn-book.html)
Men du mener kanskje noe annet? Søk på «låst» på den siden ga ingen andre hovedoppslag.
Flott!
Hvilke syntaksfeil? Da jeg bare rettet fire linjer meldte jeg bare rett inn, men så fort går det visst å gjøre feil -- med lynets hastighet :-P
Du skreiv hermeteikna som ", men i .po-filer må desse alltid skrivast som ". Hadde du brukt KBabel, hadde den ordna dette automatisk.
Hm, riktig, nok derfor jeg ikke tenkte på det, det er vel faren ved å bli vant til automatiske verktøy :-P
-Axel
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
... som beskriver det jeg trodde du hadde brukt, nemlig der den som låser også må låse opp. (http://svnbook.red-bean.com/nightly/nb/svn-book.html)
Avsnittet du refererer til snakkar jo berre om korleis låsing fungerer i *andre* system enn Subversion. Det finst eit heilt kapittel om korleis det fungerer *i* Subversion, som nok er meir interessant.
Info om bryting av låsar finn du på: http://svnbook.red-bean.com/nightly/nb/svn-book.html#svn.advanced.locking.br...
Karl Ove Hufthammer wrote:
Sundag 10. februar 2008 skreiv Axel Bojer:
... som beskriver det jeg trodde du hadde brukt, nemlig der den som låser også må låse opp. (http://svnbook.red-bean.com/nightly/nb/svn-book.html)
Avsnittet du refererer til snakkar jo berre om korleis låsing fungerer i *andre* system enn Subversion. Det finst eit heilt kapittel om korleis det fungerer *i* Subversion, som nok er meir interessant.
Info om bryting av låsar finn du på: http://svnbook.red-bean.com/nightly/nb/svn-book.html#svn.advanced.locking.br...
ok, takk!
-Axel