Axel Bojer:
Jeg ser det går i OOo, men i Kbabel og Kedit får jeg firkanter. regner med det går bort om jeg velger en annen skrifttype,
Det bør du absolutt gjera. At du ikkje får vist teiknet, tyder på at du brukar ein ueigna skrifttype. Bruk «DejaVu Sans», som er den beste, på mange måtar.
Ja, det var lurt. Det virker :-)
Til nå har vi vel standardisert på tankestreker, trodde jeg?
Det visste eg ikkje. Eg hadde iallfall standardisert på «|»-teiknet ⦠:)
I OOo har vi bare brukt det, og jeg ser at du har et skript også som retter det, derfor trodde jeg dette var etablert :-)
Det ser også greit ut, men er enda vanskeligere å hente inn til vanlig.
?
Dette kan vel skriptes, slik at vi ikke må rette manuelt?
Tekstane «->» og «-->» vert alt automatisk gjort om til «â». Men jo, me mÃ¥ nok retta det manuelt. Det er umulig Ã¥ laga søkeskript som kan kjenna att dette.
... men f.eks mellomrom+tegn+mellomrom der tegn er -, tankestrek e.l bør vel kunne inngå i retteskriptet ditt? Hvis vi manuelt må rette haugevis av strenger, så er jeg heller for å bruke tankestreker, da skriptet ditt fikser det verste og det er, tror jeg, brukt mest.
For øvrig ser det ut at e-postprogrammet ditt har problem med æ, ø og å.
Ja, beklager, bruker nett-e-post nå, og vet ikke hvordan jeg skal rette det (Firefox) :-/
Hilsen Axel Bojer