Hallo
Jeg ble sendt til deg av Knut Lindelien, etter å ha takk kontakt for å høre om hvordan det sto til med standardiseringen av tall, beløp, datoer, tidspunkter, sorteringsrekkefølge og konvertering mellom store og små bokstaver på norsk.
Jeg er involvert i Skolelinux-prosjektet, der vi lager en linux-distribusjon tilpasset skoleverket. I den forbindelse har vi oppdaget feil i den norske formatteringen som brukes i Linux, og forsøker derfor å finne ut hvor den riktige formatteringen er standardisert. Som det ofte gjelder med standarder, så er det mange å velge mellom. Vi leter fortsatt.
Diskusjonen har pågått den siste måneden. Et arkiv over diskusjonen så lagt er tilgjengelig på URL:https://lister.ping.uio.no/pipermail/lister.ping.uio.no/i18n-no/2003-April/thread.html, og et forsøk på oppsummering er tilgjengelig på URL:http://i18n.skolelinux.no/localeoppsett.html. Keld Simonsen som var med på forrige runde der dette ble standardisert er med i diskusjonen og tipset meg om å ta kontakt med ITS.
Knut Lindelien nevnte at informasjonen tilgjengelig fra URL:http://std.dkuug.dk/cultreg/registrations/narrative/nb_NO,_4.5 var moden for revisjon, og at du hadde fått ansvaret for dette. Vi vil gjerne bidra til at en ny standard blir så godt som mulig, og at den klargjør de punktene vi er usikre på. Har du noen tips om hva som er status og hva vi kan bidra med?
Hvis du er interessert i å melde deg på i18n-no-mailinglista, så gjøres det via URL:https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no.
Kopi til lista slik at alle interesserte parter er orientert om hva som skjer. :)