Vet ikke om jeg synes arkiv er et godt ord for repo.
Depot og lager er jo synonymer, og er jo direkte oversettinger av repository. Depot er også det som er mest brukt på denne epostlista. Søkte bare raskt i eposten, og kodelager var brukt i én epost, med unntak av en annen der det var en av linjene rundt i en patch til fellesordlista.
- Sigmund
Den 29.08.2024 12:52, skrev Petter Reinholdtsen:
Jeg ser fra <URL: https://l10n-no.gitlab.io/l10n-no-dok/nb/Fellesordl.eng-no.html > at en for repository foreslår arkiv og kodelager. Dette ble diskutert på #nuug i dag. Der jeg selv bruker jeg 'depot', som i pakkedepot og gitdepot, var det en annen som fortalte at han brukte 'brønn' om det samme. Bør disse variantene inn i ordlisten? Bør dette standardiseres mer?