2001-08-27 18:01:53, Thomas Gramstad thomas@ifi.uio.no:
(Det heter vel "fax" nå, "faks" virker veldig gammeldags...)
Faks er korrekt norsk. Fax er ikkje korrekt norsk. Eg føler veldig sterkt at me skal bruka korrekt norsk.
Nei. Norsk konvensjon er å ikke bruke "kjønnsforstavelser" som "Hr." og "Fru/Frk.". Slike virker derfor enten utrolig gammeldags eller (dårlig) oversatt. Mao., standard oversettelse bør være at "Mr", "Ms", "Miss", "Mrs" osv. slettes under oversettelsen, uten å erstattes med noe.
Nei. Det er slett ikkje uvanlig å ha adresseinformasjon til f.eks. amerikanarar i adressebøkene sine. Denne informasjonen kan vera grei å ha her.