On Sunday 11 August 2002 17:19, Axel Bojer wrote:
(Selvfølgelig er det rom for diskusjon; men det ble også laget et program som kan redigere denne menyen med få tastetrykk ...)
Det var det jeg som laget. Det var et fryktelig bash-script, som jeg ikke vil ha navnet mitt på. Derfor nedgraderer jeg nå til KDE 2.2.2 på min maskin hjemme, og lager et GUI-program for dette.
Dessuten ble det avgjort å lage ulike menyer: en for småklassene, en for videregående. Mener det til og med var *tre* ulike, stemmer det?
Skolelinux vil bare komme med en meny, så kan systemansvarlig så mange han vil selv, for de ulike klassene, om det behøves.
De som driver med brukeradministrasjon må sørge for at man kan sette miljøvariablen KDEDIR for hver enkelt bruker (hacke litt på /usr/bin/startkde, /etc/X11/Xsession.d/20xfree86-common_process-args eller noe slikt). Det er nemlig slik man velger hvilken bruker som skal få hvilken meny. Settes ikke denne, vil brukeren få KDE/Debians standardmeny, som inneholder absolutt alle de installerte GUI-programmene, and then some (mye som kan distrahere elevene, med andre ord).