[Eyolf Østrem]
Jeg vil i hvert fall foretrekke en av variantene med -plate, fordi det nå engang er det det er, og ikke en pute. Styre- eller peke-, vet jeg ikke. Umiddelbart liker jeg styreplate best - det dekker bredere det verktøyet gjør - men jeg har ingen sterke synspunkter.
Personlig kaller jeg pekerdingsene stort sett mus, muspinne og musplate.