fre, 02.01.2004 kl. 17.54 skrev axelb@skolelinux.no: ...
Hva med "lager"? Eller "lagerenhet"? Har aldri hørt noen bruke ordet "volum" opå denne måten før. Ikke på norsk, i det minste.
Harald
Lagringsenhet i såfall, det kunne passe. Eller partisjon om det er på samme harddisk ...
Partisjon er opptatt, og har en bestemt betydning. Volum er noe annet enn partisjon. Et volum inneholder gjerne flere partisjoner, og kan spenne over flere harddisker.