On 18.07.2019 09:21, Petter Reinholdtsen wrote:
Men hele denne diskusjonen om ordvalg er jo bortkastet med mindre noen får på plass opplegg for vedlikehold av fellesordlisten. Hvis jeg husker riktig, har både Gisle og Karl forsøkt å tilby en databasedrevet tjeneste, uten særlig respons så langt, og i18n.skolelinux.no lever på lånt tid.
Jeg minner om at i18n også fikk to tilbud om hosting av Mailman-lister på en annen server:
(1) hos NUUG, som hoster lister på lists.nuug.no
(2) hos Linpro, som også har Mailman-server gående
Jeg kan ikke si noe om Linpro (tror det var Kjetil Homme som la frem det alternativet, hvis jeg husker rett?).
Derimot er jeg med i NUUG. NUUG-invitasjonen fikk flere negative kommentarer fra Hufthammer. Tilbudet står likevel fremdeles åpent.
Mailman-versjonen som NUUG kjører er en gammel versjon, men det kan jo oppgraderes. Som alle andre har også NUUG underskudd på frivillige til f eks driftsoppgaver. Forskjellen er at NUUG også har litt penger, og det kan tas opp i styret om man vil støtte økonomisk slike driftsoppgaver.
Thomas Gramstad