On Sun, Feb 20, 2005 at 06:00:50PM +0100, Petter Reinholdtsen wrote:
[Karl Ove Hufthammer]
«no» og «no_NO» er rett nok feil, men er «nn_NO» og «nb_NO» feil?
Det kommer vel an på definisjonen av feil. Det er ingen andre land der nb og nn er aktuelle språkkoder, så det er helt klart bortkastet å dele opp oversettelsene to. Som vi ser av websidene, så fragmenterer det oversiktene, samt forviller folk. På den bakgrunn mener jeg det er feil å bruke nn_NO og nb_NO hvis nn og nb kan brukes.
Jeg kjøper at vi bør bruke bare nb (og nn), men jeg trodde faktisk at det skulle være nb_NO (og nb bare var en praktisk kortform). Jeg har sagt fra til utviklerne av wxWidgets så da blir det en mindre "feil" oppføring på http://www.debian.org/international/l10n/po/nb_NO. Burde det skrives noe om n[b,n] VS n[b,n]_NO på http://i18n.skolelinux.no/?
Hans