Måndag 28. oktober 2002 16:02 skreiv Arne Christian Hårseth:
Sett inn, Objekt Applet (nærmere bestemt Java Applet) er så vidt jeg vet et varemerkebeskyttet egenavn som bør beholdes og ikke oversettet til 'Miniprogram'.
Varemerke?
Er ikke sikker på hva du spør om men dette har vi diskutert før hvor du konkluderte med at Applet skulle med (se også vedlegg):
Konklusjonen var at «Java» burde med, ikkje «applet» ;-) Eg er framleis ikkje sikker på om «Java-applet» «Java-program» eller «Java-miniprogram» er best. (Og verken «applet» eller «Java applet» er noko varemerke, det var det eg reagerte på.)
Til info har jeg sendt spørsmål til noen typografer (dvs. forbund) men har ikke fått noe svar. Noen som kjenner noen typografer?
Eg har sendt spørsmål til Usenet-gruppene no.fag.typografi og no.fag.spraak.fagord.
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes